חידוש של צנרת הביוב

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

חידוש של צנרת הביוב חידוש של צנרת הביוב

צנרת הביוב שלכם לא מתפקדת? אתם יוצרים קשר עם האינסטלטור הרבה יותר ממה שהייתם רוצים? כנראה שיש בעיה בצנרת הביוב שלכם. במקרים בהם צנרת הביוב לא תקינה, האפשרויות העומדות לפניכם הן או להחליף את הצנרת או לחדש אותה. האפשרות של חידוש הצנרת הוא פשוט יותר, זול יותר וכולל בתוכו הרבה פחות בלגן, שכן חידוש הצנרת מתאפשר ללא הרס. מה הוא חידוש של צנרת הביוב ומתי יש צורך לבצע חידוש לצנרת? 

אנחנו ב"דן ביוב", מתמחים בחידוש הצנרת וריכזנו לכם מידע רב על כך. 

 

מה הוא חידוש של צנרת הביוב?

חידוש של צנרת הביוב, הוא למעשה הפיכת הצינור הישן לתקין על ידי עזרים מסוימים. ישנן שתי שיטות עיקריות שמיועדות לחידוש של צנרת הביוב. חשוב לציין כי חידוש צנרת הביוב, בשתי השיטות, נעשה ללא הרס. כלומר, אין צורך בחפירה או הרס של המבנה הקיים או הגינה שלכם על מנת להצליח לחדש את הצנרת באחת מהשיטות המפורטות מטה. 

שרוול פולימרי

השיטה הנפוצה ביותר לחידוש של צנרת הביוב. בשיטה זו מחדירים שרוול לצנרת ביוב שעשוי חומרים פולימריים לתוך צנרת הביוב. ההחדרה מתבצעת על ידי פתח בריכת הביוב. לאחר שמחדירים את השרוול הפולימרי לכל אורכו של קו הביוב, יש להצמיד אותו לדפנות של צינורות הביוב. ההצמדה לדפנות הצנרת נעשית על ידי ניפוח והדבקה של השרוול הפולימרי על ידי חומרים מיוחדים. לאחר זמן קצר, מקבלים צינור מחודש. על ידי שיטה זו, יוצרים מעטפת אטומה ומקבלים צנרת תקינה. על ידי שיטה זו ניתן להאריך את חייהם של צינורות הביוב בעשרות שנים נוספות. 

הטלאה

שיטת ההטלאה נחשבת ללא פחות נפוצה. משתמשים בה בעיקר בצנרות שההרס שלהן הוא מקומי- לדוגמא סדק או שבר במקום אחד. בשיטה זו, למעשה מכניסים טלאי לתוך צנרת הביוב. הטלאי מורכב מסיבי זכוכית וקרבון ומוספג בפולימרים. לאחר שמכניסים את הטלאי לצנרת, מצמידים אותו למקום הרצוי על ידי לחץ רב וחום גבוה. לאחר זמן קצר של בערך ארבעים דקות, התהליך הסתיים, והטלאי למעשה מהווה חלק חדש בצנרת. לאחר זמן קצר של כ-40 דקות, הטלאי מהווה חלק צנרת חדש. כך, החלק ההרוס מתוקן ללא הרס של הצינור הקודם. הטלאי חזק מאוד ועמיד לשנים רבות.

מתי צריך לבצע חידוש של צנרת הביוב?

חידוש של צנרת הביוב נדרש במקרים בהם הצנרת לא תקינה. במקרים של סתימה או הצפה לדוגמא, מספיק להשתמש בביובית או בשאיבה של הביוב והתקלה נעלמת. אך כאשר הצנרת אינה תקינה, יש לתקן אותה- על ידי חידוש או על ידי החלפתה. גורמים לחידוש:

חדירת שורשים

אחד הגורמים הנפוצים ביותר לחידוש הוא חדירה של שורשים אל הצנרת. במערכת הביוב זורם חומר אורגני שמהווה חומר הזנה לצמחים רבים. הצמחים מנצלים את החיבורים בין הברכות לצינורות או סדקים קטנים על מנת לחדור לצינור. השורשים שחודרים ממשיכים לגדול בתוך צנרת הביוב וסותמים אותה. תופעה זו מצריכה חידוש של הצנרת שכן השורשים הורסים אותה. כמו כן, יש להבטיח שהשורשים לא יצליחו לחדור שנית.

צנרת ישנה

במקרה של צנרת ישנה, אין ברירה אלא לחדש את הצנרת או להחליף אותה בצנרת חדשה. הדבר בא לידי ביטוי בכך שהחומר המרכיב את צינורות הביוב מתחיל להתפורר. כתוצאה מכך נוצרים סדקים או שברים בצינורות ויש לחדש אותם כדי שהצנרת תפעל באופן תקין.

צנרת שתוכננה או הורכבה באופן לקוי

כאשר צנרת תוכננה או הורכבה באופן לקוי, גם אם מדובר בצנרת חדשה, הדבר יכול לגרום לכך שתצטרכו לחדש את הצנרת. הדבר יבוא לידי ביטוי בשיפועים בצנרת שמונעים את הניקוז התקין של הביוב, חיבורים לא תקינים, קוטר צנרת לא מתאים ועוד. 

ריבוי משתמשים

כל מערכת ביוב מתוכננת לכמות מסוימת של משתמשים. יש הבדל משמעותי בין כמות האנשים בבית פרטי לכמות האנשים בבית משותף, ולכן יש הבדל בתכנון הצנרת בין השניים. במקרים בהם נעשית הרחבה של המבנה, הוספת קומה, הוספה של יחידת דיור, ללא התאמה של הצנרת לכך, נוצר מצב בו צנרת שתוכננה לחמישה אנשים, צריכה לעבוד עבור שבעה או שמונה אנשים. במקרים רבים הדבר גורם לסתימות חוזרות ונשנות ולכך שתצטרכו לחדש את הצנרת. 

מתי לא ניתן לבצע חידוש של צנרת הביוב?

ישנם מקרים חמורים בהם הצנרת לא ניתנת לחידוש והפתרון היחיד היעמוד מולכם הוא החלפה של הצנרת והתקנה של צנרת חדשה במקום. בדרך כלל הדבר נגרם כתוצאה מכשל חמור בתכנון של הצנרת, או במצב של צנרת ישנה ומתפוררת שכבר לא ניתן לחדש אותה אלא רק להחליף. כפי שציינו קודם, השרוול הפולימרי נתמך בצנרת הישנה וההטלאה מתאפשרת במקרים של נזק מקומי. לכן, במקרים בהם הצנרת הישנה לא מאפשרת תמיכה החידוש לא יתאפשר. במקרים כאלה, האופציה הטובה ביותר היא החלפת הצנרת. זו פעולה מורכבת יותר שעלולה לגרום להרס רב. 

אנחנו ב"דן ביוב" מתמחים בחידוש של הצנרת. צרו איתנו קשר לעוד פרטים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!