איטום צנרת ביוב

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

על מנת שמערכת הביוב תעבוד באופן תקין, הצנרת חייבת להיות אטומה. השפכים שזורמים בצנרת הביוב לא אמורים לזרום החוצה ושום דבר לא אמור להכנס לבפנים על מנת לא לפגוע בצנרת. במידה והצנרת נפגעה, כתוצאה מהתיישנות או תקלות כלשהן, תוכלו לתקן את הצנרת ולאטום אותה ללא הרס. כיצד זה קורה? על כך במאמר הבא.  

חברת "דן ביוב", דואגת לאיטום צנרת ביוב איכותי ומבטיחה שצנרת הביוב שלכם תעבוד באופן תקין. 

איטום צנרת ביוב

מה השיטות לאיטום צנרת ביוב?

במקרים בהם יש תקלות בצנרת הביוב, תוכלו לתקן את הצנרת ולחדש אותה ללא הרס. כלומר, תיקון הצנרת מתבצע ללא חפירה וללא שבירה של המבנה הקיים. חשוב לציין שאיטום צנרת ביוב מתאפשר רק כאשר הנזק מקומי. כלומר, כאשר יש סדקים או שברים, או תקלה שניתן לתקן. במקרים בהם הצנרת מתפוררת אין ברירה אלא להחליף אותה ולהתקין צנרת חדשה. 

שרוול פולימרי

שיטה זו היא הנפוצה ביותר לאיטום צנרת ביוב ותיקונה. בשיטה זו למעשה מחדירים שרוול פולימרי לתוך צנרת הביוב. את השרוול מחדירים דרך הפתח של בריכת הביוב. לאחר שהצינור מוחדר והועבר לכל אורכה של צנרת הביוב, השרוול הפולימרי מוצמד לדפנות הצנרת. ההצמדה מתבצעת על ידי ניפוח והדבקה על ידי חומרים מיוחדים. 

הטלאה

בשיטת ההטלאה מכניסים טלאי עשוי סיבי זכוכית וקרבון מוספג בחומרים פולימריים לתוך צנרת הביוב. לאחר הכנסת הטלאי לצנרת ממקמים אותו ומצמידים אותו למקום הרצוי והפגוע. ההצמדה נעשית על ידי לחץ וחום גבוה. לאחר זמן קצר, של לא יותר מארבעים דקות התהליך מסתיים והטלאי שהוצמד לצנרת הביוב מהווה חלק ממנה וסותם את הסדקים. 

חומרי איטום

ישנם חומרי איטום רבים ושונים מאוד. לכל חומר איטום יש תכונות שונות וכל חומר משמש למטרות שונות. ריכזנו לכם חלק מחומרי האיטום שמשמשים לאיטום צנרת ביוב. 

איטום צנרת ביוב- קלטות איטום

קלטות האיטום עשויות חומרים ביטומניים פולימריים. אלו חומרים אטומים למים באופן מוחלט. מטרתן של קלטות האיטום היא לאטום את החיבורים של הצינורות, לאטום קשירות, כיפופים שונים, תקעים ועוד. קלטות האיטום, כוללים כמה שכבות שונות. כאשר משתמשים בקלטות איטום חשוב מאוד להכין את השטח על ידי ניקיונו באופן יסודי מציפויים, שומנים ומייבשים. לקלטות האיטום יש יתרונות רבים. ביניהם- קלטות האיטום מגנות מפני מתח חשמלי. בנוסף, החומר של קלטות האיטום לא מתייבש, הוא חזק מאוד, עמיד לכימיקלים, עמיד בפני קורוזיה. הדבק מספיק לתקופה ארוכה של לפחות שלושים שנים. כמו כן, ניתן להשתמש בקלטות האיטום בטווח טמפרטורות רחב מאוד. קיימים שלושה סוגים שונים של קלטות איטום.

  • קלטות איטום לקיץ- קלטות אלה מסומנות באות L. ניתן להשתמש בהן עד לטמפרטורה של 300˚c. קלטות אלה מתאימות לבידוד צינורות בהם זורמים נוזלים חמים. 
  • קלטות איטום לחורף- קלטות אלה מסומנות באות Z. ניתן להשתמש בהן בין  -200˚c ל100˚c.
  • קלטות איטום עמידות בחום- קלטות אלה מסומנות באות T. משמשות לבידוד צינורות בהם זורמים נוזלים בטמפרטורה של 1500 מעלות. 

איטום צנרת ביוב- אטמי סיליקון

אטמי הסיליקון עשויים חומרים פולימריים או תרכובות פוליאוריטן. אטמי סיליקון משמשים עבור עיבוד מפרקים של מערכות הביוב. אטמים אלה נדרשים לחדר האמבטיה. אטמי הסיליקון נחשבים לאמינים מאוד עבור עיבוד של מערכות אינסטלציה. אטמי הסיליקון יוצרים ציפויים אלסטיים צפופים דמויי גומי ולכן נחשבים לעמידים מאוד ואינם נסדקים. קיימים שני סוגים עיקריים של אטמי סיליקון-

  • אטם חומצי- האטם החומצי לא מתאים לכל המשטחים ומושפעים מתגובות כימיות. מחירים נוחים. 
  • ניטרלי- האטם הנייטלי עמיד בפני חומצות ומשטחים ופחות מושפע מתגובות כימיות. המחיר שלו יקר משמעותית מהאטם החומצי. 

איטום צנרת ביוב- גופרית טכנית

הגופרית הטכנית משמשת לאיטום מפרקים של צינורות עשויים ברזל יצוק. הגופרית הטכנית מיוצרת על ידי זיקוק של מוצרי נפט ויכולה להגיע כאבקה או גושית. היא משמשת איטום קשה מאוד. החיסרון העיקרי של הגופרית הטכנית הוא שהיא אינה אלסטית כל כך והיא שבירה. על מנת שתהיה יותר אלסטית מומלץ לא לחמם אותה יתר על המידה. 

איטום צנרת ביוב- אפוקסי

האפוקסי, הוא דבק אוניברסלי שיכול לשמש כחומר איטום. על מנת שישמש כאיטום, יש לערבב את האפוקסי עם התקשה. כאשר מערבבים אותם, יש לפעול באופן מדויק אחר ההוראות. במידה ולא ייפעלו אחר ההוראות, מסתכנים בכך שהחומר לא ישמש כאטם טוב.

 

מתי יש לבצע איטום צנרת ביוב?

בתהליך ההתקנה של צנרת הביוב, יש לאטום את צנרת הביוב כמו שצריך על מנת שהיא תעבוד כמו שצריך ותהיה תקינה. אך, ישנם מקרים, בהם הצנרת נפגעת מסיבות שונות ויש לבצע איטום מחדש. 

חדירת שורשים היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר הגורמת לסדקים או שברים בצנרת הביוב שמצריכים איטום. השורשים חודרים את צנרת הביוב, דרך סדקים קטנים או דרך החיבורים בין הברכות לצינורות וצומחים לתוך הצנרת. סיבה נוספת היא התיישנות של צנרת הביוב. החומר המרכיב את הצינורות מתחיל להתפורר ויש לאטום את הצנרת. 

חברת "דן ביוב" מבצעים איטום צנרת ביוב ומספקים שירות איכותי במחירים אטרקטיביים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!