סתימה בביוב? הכירו את הביובית

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

צילום:freepik

הביוב לא מפסיק לעלות? נמאס לכם להזמין שוב ושוב אינסטלטור שלא באמת מצליח לפתור את הבעיה? הכירו את הביובית, הפתרון שלכם לפתיחת סתימה בביוב.

מה גורם לסתימה בביוב, איך מאתרים את הגורם לסתימה ומה תפקידה של הביובית? כל התשובות לפניכם.

סתימה בביוב – למה זה קורה?

התנהלות לא נכונה – במקרים רבים סתימה בביוב נגרמת כתוצאה מהתנהלות לא נכונה שכוללת בין השאר זריקה של מגבונים לאסלות, תחבושות היגייניות, שאריות מזון ושומן. בכל המקרים שציינו, מדובר בפסולת שלא מתפרקת ופשוט מתנחלת בצנרת הביוב וסותמת אותה.

השומן שאתם נוהגים לשפוך בכיור פשוט נצמד לדפנות הצנרת, מצר אותה ופשוט גורם לסתימה עמוקה ונרחבת שהפתיחה שלה ברוב המקרים מורכבת.

חדירת שורשים – במידה ואתם גרים בדירת גן או בית פרטי, סביר להניח שהגורם לסתימה הוא חדירת שורשים לצנרת. שורשי העצים מחפשים את דרכם על מנת להתרחב, מוצאים את הנתיב הקל בצנרת הביוב ופשוט מתפשטים בה במהירות.

מעבר לסתימה, השורשים עלולים לגרום לנזקים כבדים לצנרת הביוב, לסדקים וחורים שיכולים לגרום לנזילה סמויה.

כך תאתרו מה גורם לסתימה

על מנת לפתוח את הסתימה בצורה יעילה יש לאתר קודם את הגורם לה ואת המוקד שלו בתוך הצנרת. אז לשמחתנו, בעלי המקצוע כיום לא צריכים לעבוד על פי ניחושים, מכיוון שהפיתוחים הטכנולוגים המתקדמים מאפשרים להם לאתר את מוקד הסתימה במדויק.

אז איך זה מתבצע בפועל? בעל המקצוע יוכל להחדיר לצנרת הביוב מצלמה עם סיב אופטי. הסיב הזה מסוגל לנוע בחופשיות ובגמישות בתוך תוואי הצנרת ולשר על גבי מסך ייעודי וידאו באיכות גבוה. כך בעל המקצוע יוכל לאתר מה הגורם לסתימה, היכן הוא נמצא והאם הוא גרם לנזק.

אופציה נוספת של מכשור מתקדם נוסף היא להחדיר רובוט שיודע לנווט את עצמו בקלות בתוך תוואי הצנרת ולצלם באיכות גבוהה. הרובוט הזה כל כך משוכלל שהוא אף יודע לבצע תיקונים ופאצ'ים מקומיים בצנרת.

איך פותחים סתימה בביוב?

פתיחה של סתימה בתוך הביוב יכולה להיות עניין קצת מורכב, אז אם הביוב שלכם בדירה צף לעיתים קרובות ונמאס לכם לשלם לאינסטלטור שלא באמת מצליח לספק פתרון הולם, הכירו את הביובית. הביובית היא למעשה משאית הנושאת מיכל מים גדול וצינורות יניקה והסנקה.

האופציה הראשונה לשימוש בביובית היא פתיחת סתימה באמצעות שטיפת קו הביוב בלחץ מים. במצב כזה, מחדירים לצנרת הביוב צינור שיודע להוציא מים בלחץ מאד גבוה, מה שיגרום לסתימה להתפורר ולהשתחרר.

במקרים בהם מדובר דווקא בשומן שגרם לסתימה בצנרת, בעל המקצוע יצטרך לבצע שאיבת שומן באמצעות הביובית. הוא יחדיר את הצינור לפתח הצנרת של הביוב ופשוט ישאב את השומן לתוך המיכל של הביובית.

כך תימנעו מהסתימה הבאה

אז כפי שציינו, הגורמים הנפוצים לסתימה בצנרת הביוב הם פסולת שלא מתפרקת או חדירת שורשים לצנרת. לכן, הימנעו מהשלכת מגבונים, תחבושות היגייניות או כל פסולת קשה לאסלה או המקלחון. את הפסולת של המזון הכניסו לשקית וזרקו לפח ולא לכיור.

יש לכם סיר מלא בשמן? חכו שהוא יתקרר, שפכו אותו לתוך שקית ניילון וזרקו לפח, אחרת המרחק שלכם מהסתימה הבאה הוא קצר מאד.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!