חידוש צנרת ביוב

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

חידוש צנרת ביוב חידוש צנרת ביוב

במקרים בהם צריך לתקן את צנרת הביוב, תוכלו לבחור באפשרות של חידוש הצנרת. חידוש הצנרת מתאפשר ללא הרס של הצנרת ושל הסביבה. לא תצטרכו לחפור ולהרוס את הבית שלכם או את הגינה. כיצד מתבצע חידוש צנרת ביוב? באילו מקרים ניתן להשתמש בו? 

אנחנו ב"דן ביוב" ריכזנו לכם מידע רב על חידוש צנרת הביוב. 

 

מתי צריך לבצע חידוש צנרת ביוב?

לעומת מקרים של סתימות או הצפות שנגרמים מידי פעם וניתן לפתור אותם על ידי ביובית, שאיבת ביוב ועוד, חידוש צנרת הביוב נדרש במקרים בהם הצנרת לא תקינה. יש מספר גורמים לצורך בחידוש הצנרת-

חדירת שורשים

במערכת הביוב זורם חומר אורגני. החומר האורגני מהווה הזנה לצמחים רבים. בעקבות כך הצמחים צומחים לכיוון מערכת הביוב ומנצלים כל סדק קטן, או חיבור בין הברכות לצינורות כדי לחדור לתוך הצנרת. על ידי כך חודרים השורשים של הצמחים לתוך מערכת הביוב וממשיכים לגדול בתוכה. זו אחת הבעיות הנפוצות ביותר שמצריכות חידוש לצנרת הביוב, על מנת שהשורשים לא יצליחו לחדור שנית. 

צנרת ישנה

במקרה של צנרת ישנה, אין ברירה אלא לחדש את הצנרת או להחליף אותה בצנרת חדשה. אין מה לעשות, במבנים ישנים, גם מערכת הביוב ישנה. החומר שמרכיב את צינורות הביוב מתחיל להתפורר. כתוצאה מכך נוצרים סדקים או שברים בצינורות ונגרמות סתימות או הצפות. 

צנרת שתוכננה או הורכבה באופן לקוי

כאשר צנרת תוכננה או הורכבה באופן לקוי, גם אם מדובר בצנרת חדשה, הדבר יכול לגרום לכך שתצטרכו לחדש את הצנרת. הדבר יתבטא על ידי שיפועים בצנרת שמונעים את הניקוז התקין של הביוב, חיבורים לא תקינים, קוטר צנרת לא מתאים ועוד. 

ריבוי משתמשים

כל מערכת ביוב מתוכננת לכמות מסוימת של משתמשים. צנרת של בית פרטי, לצורך העניין, מתוכננת לכמות נמוכה יותר משמעותית מצנרת של בית משותף. ישנם מקרים רבים, בהם בעל דירה יוצר יותר מדירה אחת על שטח של דירה אחת. הדבר מתבטא בהוספת קומות, הרחבה של מבנים, הוספה של יחידה, סגירה של חלק מהבית לשם השכרה לעוד אנשים ועוד. כתוצאה מכך, צנרת ביוב שתוכננה ל5 אנשים צריכה להתמודד עם 7-8 ואף יותר. במקרים רבים הדבר גורם לסתימות חוזרות ונשנות ולכך שתצטרכו לחדש את הצנרת. 

מה השיטות לחידוש צנרת ביוב?

ישנן מספר שיטות שמטרתן לחדש את צנרת הביוב. השיטה הנפוצה ביותר היא החדרת שרוול פולימרי לצנרת הביוב. את השרוול הפולימרי מדביקים לדפנות של הצינורות הקודמים ללא הוצאתם. על ידי כך, יוצרים מעטפת אטומה. על ידי שיטה זו ניתן להאריך את חיי הצנרת במספר רב של שנים (עשרות שנים). כיצד זה עובד? על מנת לחדש את צנרת הביוב, יש תחילה להחדיר את השרוול הפולימרי. ההחדרה נעשית דרך פתח בריכת הביוב. את השרוול הפולימרי מחדירים לכל אורכם של קווי הביוב. לאחר מכן, מצמידים את דפנות השרוול הפולימרי אל דפנות צינורות הביוב. ההצמדה נעשית על ידי ניפוח והדבקה על ידי חומרים מיוחדים. על ידי כך, למעשה מקבלים צינור ביוב מחודש.

שיטה נוספת, לא פחות נפוצה היא הטלאה. בשיטה זו מכניסים טלאי המורכב מסיבי זכוכית וקרבון מוספג פולימרים לתוך צנרת הביוב. על ידי לחץ רב וחום גבוה, מצמידים את הטלאי שהוחדר אל צנרת הביוב. לאחר זמן קצר של כ-40 דקות, הטלאי מהווה חלק צנרת חדש. כך, החלק ההרוס מתוקן ללא הרס של הצינור הקודם. הטלאי חזק מאוד ועמיד לשנים רבות.

חידוש צנרת, בשתי השיטות, נעשה ללא הרס. כלומר, אין צורך בחפירה או הרס של המבנה הקיים או הגינה שלכם על מנת להצליח לחדש את הצנרת. 

האם הדבר מתאים לכל המקרים?

לא. לצערנו ישנם מקרים חמורים בהם תאלצו להחליף את צנרת הביוב ולהתקין במקומה צנרת חדשה. בדרך כלל הדבר קורה כאשר יש כשל חמור בתכנון של הצנרת, או במצב של צנרת ישנה שכבר לא ניתן לחדש אותה אלא רק להחליף. כפי שציינו קודם, השרוול הפולימרי נתמך בצנרת הישנה, לכן, במקרים בהם הצנרת הישנה לא מאפשרת תמיכה החידוש לא יתאפשר. במקרים כאלה, האופציה הטובה ביותר היא להתקין צנרת חדשה. כיצד מחליפים צנרת? החלפת הצנרת, לעומת חידוש הצנרת, היא פעולה מורכבת הרבה יותר שעלולה לגרום להרס רב בבית שלכם. על מנת להחליף את הצנרת, יש לחפור לאורך הצינור הישן. לאחר שחופרים יש להוציא את קווי הביוב הישנים, כולל בריכות הביוב הישנות. לאחר שהוצאנו את המרכיבים הישנים, יש להחליף אותם בצינורות חדשים ובבריכות ביוב חדשות. 

לסיכום, חידוש צנרת ביוב, נעשה במקרים בהם צנרת הביוב לא תקינה. חידוש צנרת הביוב נעשה על ידי שתי שיטות נפוצות- שרוול פולימרי והטלאה. שתי השיטות נעשות ללא הרס. במקרים של צנרת ביוב לא תקינה שלא מאפשרת חידוש, יש לבצע החלפה של הצנרת הישנה בצנרת חדשה. 

אנחנו ב"דן ביוב" מתמחים בחידוש צנרת ביוב ובהחלפת הצנרת במקרה הצורך. צרו איתנו קשר לעוד פרטים. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!