תיקון צנרת ביוב בבית משותף

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

תיקון צנרת ביוב בבית משותף

תיקון צנרת ביוב בבית משותף

המגורים בבית משותף כרוכים בהרבה בירוקרטיות לא ברורות. לשם כך, יש את ועד הבית, שאחראי על האזורים המשותפים בבניין המגורים. אזורים אלה למעשה שייכים לכל דיירי הבניין, כמו הלובי, חדר המדרגות, המקלט, המעלית ועוד. במקרים רבים, הדיירים לא מצליחים להגיע להסכמה ומאשימים אחד את השני, אז ועד הבית מתערב ומנסה להגיע להסכמה כלשהי. 

אנחנו ב"דן ביוב", מומחים בתיקון צנרת ביוב בבית משותף וריכזנו עבורכם מידע על כך במאמר הבא. 

תיקון צנרת ביוב בבית משותף- מי האחראי?

כאשר יש תקלות בבתים משותפים, תמיד עולה השאלה, מי אחראי על התיקון ועל התשלום. על פי חוק הבתים המשותפים, הביוב שייך לשני גורמים- כלל הדיירים ודייר יחיד. כלומר, מקום התקלה משפיע על השאלה מי לוקח אחריות. אם התקלה התרחשה בצנרת הביוב שנמצאת בתחום של דירה מסוימת, דיירי הדירה המסוימת הזו אחראים על התיקון וכל מה שהוא כולל. אך, אם התקלה התרחשה בצנרת הביוב בנמצאת בתחום של כל הבניין, כלל דיירי הבניין מחויבים להשתתף בעלות התיקון. 

חוק הבתים המשותפים נועד למנוע ריבים בין שכנים בכל הנוגע על תשלום של איזורים משותפים בבניין, שביניהם צנרת הביוב. כמו כן, במקרים בהם סתימה בצנרת של דירה אחת גורמת לנזק בדירה אחרת, החוק קובע שהדירה שאצלה הסתימה מחויבת לשלם על התיקון. כמובן שיש מקרים בהם דיירי הדירה לא מוכנים לקחת אחריות ואז יש צורך בעירוב של עורך דין. 

תיקון צנרת ביוב בבית משותף- מה הסיבות להיווצרותן של בעיות בצנרת משותפת?

קיימות ארבע סיבות מרכזיות הגורמות לסתימות בצנרת ביוב בבית משותף. 

סתימת בטון

סתימות בטון הן נפוצות מאוד בשני מקרים- בניינים חדשים או בניינים שעברו שיפוץ. הגורמים לסתימת בטון הם מגוונים. בדרך כלל סתימת בטון נגרמת בעקבות טעויות שגרמו להחדרתם של בטון או אבנים לביוב. אך ישנם מקרים בהם בעלי מקצוע ביניהם קבלנים ופועלי בניין שנפטרים מהלכלוך דרך מערכת הביוב וזורקים לתוכה אבנים ובטון ולמעשה סותמים אותה. פתיחת סתימה שנגרמה על ידי בטון תתבצע על ידי מכשיר מיוחד שנועד לכרסם בטון וברזל. זהו פתרון לא זול. הציוד יקר מאוד ובדרך כלל התהליך כרוך בשעות עבודה רבות. במקרים של בניינים חדשים, במרבית המקרים הקבלן יצטרך לספוג את העלויות. אם מדובר בשיפוץ של דירה אחת בלבד, העלויות יהיו על בעל הדירה. 

סתימת מגבונים

מגבונים בביוב של בבתים משותפים, הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר לסתימות. המגבונים אינם מתכלים, הם מצטברים במערכת הביוב וגורמים לסתימות והצפות, ולעתים לנזקים חמורים במערכת הטיהור הארצית. חשוב להבין שגם המגבונים שמיועדים לשטיפה באסלה יוצרים סתימות. פתיחת סתימה שנגרמה ממגבונים תעשה על ידי ביובית– שטיפה של קווי הביוב. זו פעולה יחסית פשוטה וזולה. התשלום של פתיחת הסתימה על ידי ביובית יתבצע על ידי כלל דיירי הבניין.

סתימת שורשים

בצנרת הביוב זורם חומר אורגני. חומר זה מהווה מזון לצמחים רבים. בעקבות כך, צמחים רבים צומחים לכיוון צנרת הביוב והשורשים שלהם חוסמים את הצנרת. פתיחה של סתימת שורשים היא עניין יחסית מורכב שמצריך טיפול מעמיק, אחרת לא תצליחו להפטר מהבעיה. בדרך כלל על מנת לאתר את מקור הבעיה ולהצליח לתקן אותה באופן מדויק, יש להיעזר בצילום קווי ביוב על ידי סיב אופטי. לאחר מכן יש להוציא את השורשים, לאטום את הצנרת טוב, או לחלופין להחליף את החלקים. במקרים חמורים יש להסיר לחלוטין את הצמחים הבעייתיים. התשלום לפתיחה של סתימת שורשים יתבצע על ידי כלל דיירי הבניין. 

צנרת ביוב ישנה

בבניינים ישנים, אחת הסיבות העיקריות לתקלות במערכת הביוב היא שצנרת הביוב ישנה. במקרה כזה נגרמים סדקים בצנרת, חיבורים רופפים, שברים ולעתים אף הצטברות של חלודה. במקרה של צנרת ביוב ישנה יש שני דברים שתוכלו לעשות- חידוש של צנרת הביוב או החלפת הצנרת על ידי תקנת צנרת חדשה. חידוש של צנרת הביוב הוא פעולה פשוטה יותר, בה מצפים את הצינורות הישנים בחומרים מיוחדים. החידוש מחזיק מעמד שנים רבות לכן אין מה לחשוש מכך. 

החלפת צנרת הביוב היא פעולה מורכבת יותר. למעשה מסירים את הצינורות הישנים במערכת הביוב ומתקינים צינורות חדשים. חשוב מאוד להעסיק קבלני ביוב מוסמכים ומקצועיים. 

תיקון צנרת ביוב בבית משותף – השלבים לפתרון התקלה

על מנת לתקן צנרת ביוב בבית משותף יש לוודא קודם כל היכן היא נמצאת, כדי להיות בטוחים מי צריך לשלם. לאחר מכן, יש לבדוק את מקור הבעיה וכיצד יש לטפל בה. אם אתם מזהים בעיה בצנרת הביוב בבניין שלכם, הזמינו אינסטלטור שיאתר את מקור הבעיה. אם הבעיה נובעת מאחת הדירות- דיירי הדירה צריכים לשלם על התיקון לכן וודאו זאת מולם. אם הבעיה נובעת מהצנרת הראשית באזור ששייך לכל הבניין, ודאו שוועד הבית מודע לכך על מנת שישלמו על התיקון מקופת הבניין המשותפת.

אנחנו ב"דן ביוב" מספקים שירותי תיקון צנרת ביוב בבית משותף. אנחנו מעניקים שירות איכותי במחירים נוחים. צרו איתנו קשר. 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!