התקנת צנרת ביוב

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

התקנת צנרת ביוב

עבורנו היא פשוט מובנת מאליה – צנרת הביוב. אנחנו יודעים שהיא קיימת איפה שהוא מתחת לאסלות, הכיורים וחורי הניקוז, שהיא עוברת מתחת לרצפה שלנו ומפנה את כל השפכים מביתנו. אבל התהליך של התקנת צנרת ביוב הוא תהליך שהמקצועיות בה הוא מבוצע יכול להשפיע מאוד על איכות החיים שלנו ובבתי עסק אף נחשב למרכיב מפתח באישור תברואה לצורך רישוי עסק. מה כל כך מיוחד בתהליך הזה? מהם הכללים שעליהם יש להקפיד בהתקנה של צנרת ביוב? מיהו איש המקצוע שאחראי על ביצוע התקנה של צנרת ביוב? את התשובות לשאלות אלו ועוד, נותנים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת דן ביוב.

התקנת צנרת ביוב

מה כל כך מיוחד בתהליך ההתקנה של צנרת ביוב?

ובכן, צנרת ביוב היא צנרת מיוחדת בשני מובנים מרכזיים: א' מדובר בצנרת שבה זורמים שפכים גולמיים, שהזרימה שלהם היא קשה הרבה יותר משל מים צלולים וב' מדובר בצנרת שכל הזרימה מבוססת על כוח המשיכה בלבד ללא שום כוח נוסף שמניע אותה. השילוב של שני משתנים אלה הופך את התהליך של התקנת צנרת ביוב לתהליך מקצועי שמשלב בתוכו חישובי שיפועים, זוויות, עוצמת זרימה וכן הלאה. על כך יש להוסיף את קוטר צנרת הביוב, פרמטר שללא ספק מהווה את הסיבה המרכזית לבעיות ביוב בבתים רבים. כדי להזרים מים צלולים לא נדרש צינור עבה כלל וכלל, שכן המים הם נוזליים לחלוטין וללא שום רכיב גושי. במקרה של מי ביוב, שפכי הביוב מכילים בתוכם רכיבים גושיים שיכולים בקלות להיתקע בכל קטע של הצינור ולבטח בזוויות הצנרת, במידה וקוטר הצינורות אינו גדול דיו ואינו מאפשר מעבר חופשי של השפכים. זאת הסיבה שצינורות ביוב הם בעלי קוטר גדול יותר מאשר צינורות מים צלולים.

מן הצד השני, במקרים רבים ישנן מגבלות הנדסיות ביחס לקוטר הצנרת שאנו יכולים לשלב בתוך המרחב הנתון. בתהליך מקצועי של התקנת צנרת ביוב, חייב איש המקצוע להגדיר מהו קוטר הצנרת המינימלי שניתן להתקין וכל קוטר נמוך יותר יהווה בעיה בהמשך הדרך ובהתאם להגדרה זו, למצוא את הפתרונות על מנת להבטיח את התקנת הצנרת בקוטר המינימלי הנדרש, כמובן בעדיפות תמיד להתקנת צנרת בעלת קוטר גבוה יותר שתבטיח זרימה חופשית בכל תנאי ותמנע מצבים של סתימות גם בתנאים שעל הנייר אמורים לגרום לסתימה. בתהליכי רישוי עסקים, חובה על כל עסק להגיש תכנית ניקוז שכוללת בתוכה תכנית המפרטת את קווי הביוב הנפרשים בעסק על כל חישובי השיפועים הנדרשים וזאת על מנת לוודא שהביוב נפרש בצורה הנדרשת. ומדוע כל כך חשוב שהוא ייפרש בצורה הנדרשת? על כך כעת.

החשיבות של פרישת קווי ביוב בצורה מקצועית

כאמור, המפתח המקצועי המרכזי בתהליך של התקנת צנרת ביוב הוא שיפועי הצנרת. שיפועים אלה הם שמאפשרים לכוח המשיכה לפעול על זרימת הביוב ולפנות את הביוב מביתנו אל עבר מערכת הביוב האזורית. התקנה של מקטע צינור אחד בודד בשיפוע נמוך יותר מהנדרש, תהפוך את אותו מקטע לצוואר בקבוק של המערכת כולה. מצב זה יכול לגרום להאטת הזרימה, סתימות חלקיות תדירות ובסופו של דבר להצטברות של שפכים באזור מקטע זה באופן שייצור סתימה מלאה ואף יגרום לעומס על הצנרת ולהופעת סדקים ונזילות. שיפוע גדול מדי אינו מהווה בעיה, אבל בדרך כלל גם אין אפשרות ליצור שיפוע כזה, פשוט מכיוון שהצנרת צריכה לעבור מרחק בתוך המרחב הביתי ולכן השיפוע צריך להיות כזה שגם יבטיח את זרימת הביוב, אבל גם יאפשר לצנרת לכסות שטח נרחב מהבית ולא לפנות מטה בצורה חדה מדי. במילים אחרות, התקנה לא מקצועית של צנרת ביוב יכולה להוביל לשלל בעיות, החל מסתימות חלקיות, דרך סתימות ביוב מלאות והופעת סדקים ונזילות בצנרת הביוב וכלה ביצירת מפגעים תברואתיים, ריחות רעים, הגברת רמת התחלואה וכדומה. זאת הסיבה שתהליכי התקנת צנרת ביוב מחייבים תהליכי אישור מיוחדים וזוכים לתשומת לב מיוחדת מהרשויות.

מי מבצע התקנה של צנרת ביוב?

התקנת צנרת ביוב הוא שירות שמוצע כמעט על ידי כל אינסטלטור ואפילו על ידי קבלני שיפוצים. במרבית המקרים די באנשי מקצוע אלה בכדי לפרוש צנרת ביוב בצורה מקצועית על פי כל הכללים הנדרשים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם חשוב לערב גורם מקצועי יותר בעל התמחות בהנדסת אינסטלציה ואפילו קבלן אינסטלציה כמו גם איש תכנון מקצועי, שייתן מענה לאתגרים שנוצרים בעקבות תנאי השטח במבנה הספציפי. אחרי שאמרנו את זה, ישנן היום טכנולוגיות התקנת צנרת ביוב שמיועדות לאפשר תיקונים עתידיים של הצנרת בצורה קלה הרבה יותר וללא הרס היקפי. כך למשל, צינורות מיוחדים המאפשרים תיקון של הצנרת מתוך הצנרת עצמה ללא צורך בהרמת ריצוף וכן הלאה. נכון להיום עדיין לא מדובר בסטנדרט מחייב ולכן השימוש בצינורות מיוחדים אלה אינו שכיח ודורש הזמנה מיוחדת מצד הלקוח. עם הזמן, טכנולוגיות אלה אמורות להפוך לסטנדרט ולהשתלב בכל פרויקט בנייה.

חברת דן ביוב היא בין החברות המובילות בישראל בתחום של איתור נזילות בצנרת, תיקוני צנרת ללא הרס ובהרס מינימלי וכמובן מספקת החברה שירות של התקנת צנרת ביוב בבתים פרטיים, בתי עסק, מרחבים ציבוריים ומפעלים. החברה פועלת בצורה מקצועית ובליווי מהנדס ואדריכל בשלבי התכנון של מבנים חדשים ומקפידה לתכנן את מערכת הביוב ולהתקין אותה בדיוק על פי התקנים הנדרשים על מנת להבטיח שימוש יעיל ואפקטיבי של מערכת הניקוז במבנה. לחברה ניסיון רב בהקמת מערכות ביוב למפעלים תעשייתיים עם פעילות ניקוז ענפה וכמובן בהקמת מערכות ניקוז בבתים פרטיים. אם אתם רוצים להבטיח התקנת צנרת ביוב ברמה המקצועית הגבוהה ביותר – דן ביוב היא הכתובת עבורכם.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!