הנחת צנרת ביוב

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

הנחת צנרת ביוב

התהליך של הקמת תשתית ביוב הוא תהליך שחייב להתבצע על ידי גורם מקצועי, שמתמחה לא רק באינסטלציה כללית, אלא בתחום הספציפי של תכנון והתקנה של מערכות ומערכי ביוב. הנחת צנרת ביוב על ידי גורם שאינו מוכשר לכך, יכולה להוביל לשורה של בעיות וככל שזה נוגע למבנים עסקיים, גם לפגיעה ברישוי העסק. מה כל כך מורכב בתהליך ההרכבה של צנרת ביוב? מי הם הגורמים המוסמכים לביצוע ההרכבה? על מה חשוב להקפיד בתהליך ומדוע נקרא תהליך זה הנחת צנרת ביוב ולא הרכבה? על שאלות אלו ועוד עונים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת דן ביוב.

הנחת צנרת ביוב

מה כל כך מורכב בתהליך של הנחת צנרת ביוב?

ובכן, צנרת ביוב היא צנרת מאוד ייחודית ושונה מצנרת מים צלולים וממרבית מערכות הצנרת שבהן נעשה שימוש בכלל, למשל בתעשייה אבל גם ביישומים ביתיים שונים כמו בר מים או מכונת כביסה. ייחודיות הצנרת נובע מכך שלצנרת ביוב אין כל מקור כוח שדואג להנעת זרימת השפכים לאורך הצנרת וזרימתם תלויה אך ורק בכוח אחד – כוח המשיכה. אם תבחנו כעת כל חלק מצנרת הביוב בביתכם, כמובן חלק שחשוף לעין ולא מוסתר מתחת לריצוף, תוכלו לראות שכל חלקי הצינור מותקנים בצורה כזאת שיוצרת שיפוע. שיפוע זה מאפשר את ניצול כוח המשיכה ככוח שיניע את שפכי הביוב לאורך הצנרת. צנרת שמונחת בשיפוע שאינו גבוה דיו תוביל להצפות ביוב, סתימות ביוב, נזילות ביוב וכמובן פגיעה בתנאי התברואה והתפשטות של ריחות רעים במבנה לאור חוסר היכולת של הצנרת לפנות את השפכים כנדרש.

נושא זה הוא כה חשוב עד כדי כך שחלק מכל תהליך תכנון בענף הבנייה ורישוי העסקים, חייב לכלול תכנית ניקוז שפכים, שבו מפורט מערך הביוב וכן שיעור השיפוע של כל צינור במערך הזה. שיעור שיפוע זה הוא תוצר של חישוב מקצועי, שבו נלקחים בחשבון כמויות השפכים המוזרמות בצינור, קוטר הצינור וסוג השפכים ובהתאם לכך נקבע השיפוע המתאים, שיאפשר את פינוי השפכים בצורה מיטבית. כל אלה צריכים להילקח בחשבון ולהוות חלק אינטגרלי בתהליך של הנחת צנרת ביוב ומכאן גם נובעת החשיבות של הנחת הצנרת בידי גורם מקצועי, המתמחה גם בתכנון מערכי ביוב וגם בהנחתם בשטח.

האם הצינורות אכן מונחים במקומם, או שיש תהליך של קיבוע והרכבה?

ובכן, חלק ניכר ממערכי הביוב, מבוסס על צינורות שפשוט מונחים על פני השטח ויוצרים קווי ביוב ארוכים, המובילים את מי השפכים לאורכם. יחד עם זאת, מן הסתם, בכדי ליצור את השיפועים הנדרשים ובכדי להתאים את הצנרת לתוואי השטח תוך מתן התמיכה הנדרשת לכל חלקי הצנרת, בנקודות מסוימות של הצנרת מבוצעות פעולות של קיבוע ותמיכה אל הקרקע או אל קיר שבסמוך אליו עובר הצינור. בסך הכל, פעולת ההרכבה של צנרת ביוב מבוססת בחלק גדול ממנה על הנחה פשוטה של צנרת הביוב על פי התוואי הנדרש ועל כן נקראת פעולה זו הנחת צנרת ביוב.

מי מבצע הנחת צנרת ביוב?

התהליך של הנחת צנרת ביוב הוא תהליך שמתייחס בדרך כלל להנחה ראשונית של מערך צנרת ביוב במבנים חדשים או בתוואי קרקע חדשים. במילים אחרות, הרכבת צנרת ביוב בבית חדש נקראת בדרך כלל הנחת צנרת ביוב, בעוד שהרכבת מערך ביוב חדש שמיועד להחליף מערך ישן ושחוק, תיקרא בדרך כלל החלפת צנרת ביוב. ההתעסקות בניואנסים אלה היא אינה לחינם, שכן המשמעות של הנחת צנרת כוללת בתוכה גם את כל רכיב התכנון של מערך הניקוז כולו. כאשר אתם רק מחליפים צנרת קיימת, כל שצריך הוא להחליף רכיב ישן ברכיב חדש על סמך התוואי הקיים. בהנחה ראשונית של קו ביוב, התהליך חייב להתבצע על בסיס תכנון שהוכן מראש ואשר מהווה חלק אינטגרלי מהתהליך כולו.

חברת דן ביוב היא בין החברות המובילות בישראל בתחום של תכנון, הקמה והנחה של מערכי ומערכות ביוב ובכלל זה מספקת החברה שירותי צנרת לבתים פרטיים, בתי עסק, מבני תעשייה, שטחים ציבוריים וכמובן קווי ביוב אזוריים, עירוניים ובינעירוניים. לחברה צוות מקצועי הכולל גם אנשי תכנון וגם אנשי ביצוע ברמה גבוהה ועל פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר הנהוגים בתחום זה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!