תיקון צנרת ללא הרס

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

תיקון צנרת ללא הרס

תיקון דליפה בצינור מבלי לגרום להרס היקפי במבנה בו מונח הצינור היה נחשב לאופציה דמיונית עד לפני כמה שנים. דברים אלה נכונים לתיקון צנרת בבתים פרטיים והם נכונים שבעתיים בתיקוני צנרת ראשית בקווים עירוניים ובינעירוניים. מן הסתם, אין שום אפשרות להשאיר תקלה בצנרת מים או ביוב ללא כל טיפול וההשלכות של אי טיפול בצנרת הן ברורות לכל. מאידך, קיים חוסר איזון משווע בין היקף הנזק שיכול לבוא לעיתים לידי ביטוי בנזילה מסדק זעיר בצינור ובין ההשקעה הכספית המאסיבית שנדרשת לצורך תיקון הצנרת על כל ההרס הנלווה לתהליך התיקון. בדיוק חוסר האיזון הזה הוביל לפיתוח של טכנולוגיות תיקון צנרת ללא הרס ועל כך מסבירים לכם בשורות הבאות המומחים של חברת דן ביוב, המתמחה בכל סוגי התיקונים של צנרת ביוב וצנרת מים צלולים.

תיקון צנרת ללא הרס

מהו ההרס הכרוך בתיקון צנרת מסורתי?

צנרת, בין שמדובר בצנרת מים צלולים ובין שמדובר בצנרת ביוב, היא סוג של תשתית וככזאת היא טמונה בדרך כלל עמוק מתחת לאדמה או עמוק בתוך הקיר. כאשר מתרחשת תקלה בצנרת כזאת, התיקון המסורתי מחייב יצירת גישה אל הצנרת על מנת שניתן יהיה לבצע את התיקון. יצירת גישה זו כרוכה בהרס של המרחב שבו טמונה התשתית. במידה ומדובר בצנרת ביתית, זה אומר שיש לבצע שבירה של הקירות בהם עוברת הצנרת, לעיתים רק לצורך איתור התקלה עוד לפני שהתחלנו לתקן אותה. לחילופין, אם הצנרת עוברת ברצפת המבנה, זה אומר שצריך להרים את אריחי הריצוף ולחשוף את הצנרת לכל אורכה על מנת לאתר את מיקום התקלה ולבצע את התיקון הנדרש. כאשר מדובר בקווי צנרת ראשיים במרחבים עירוניים ובין עירוניים, המשמעות היא ביצוע חפירות עומק יקרות הנדרשות לצורך חישוף הצנרת ותיקונה.

איך מבצעים, עם כן, תיקון צנרת ללא הרס?

אם הצנרת טמונה באדמה או בתוך הקיר ואנחנו רוצים לתקן אותה, הרי שאין שום אפשרות לבצע תיקון צנרת ללא הרס היקפי כלשהו, או זוהי לפחות הייתה התפיסה הרווחת עד לפני מספר שנים. בשנים האחרונות פותחו שורה של טכנולוגיות בעולם האינסטלציה, שמטרתן היא בדיוק זו: לבצע תיקון של צנרת מבלי לגרום לנזק והרס היקפי. מן הסתם, אם זוהי המטרה, הרי שכל הגישה לביצוע התיקון חייבת להיות שונה ולא יכולה להישען על התפיסה של חישוף הצנרת ויצירת נתיב גישה לצורך תיקונה. ואכן, תיקון צנרת ללא הרס היא טכניקה המבוססת על תיקון הצנרת מתוך הצנרת עצמה, דרך נקודות הקצה החשופות של הצנרת.

אבל איך זה ייתכן? איך אפשר לתקן צנרת מתוך הצנרת? ובכן, התהליך של תיקון צנרת ללא הרס הוא תהליך שלא ניתן ליישום בכל סוג של צנרת ועבור כל סוג של תקלה בצנרת, אבל אנו נמצאים כיום בנקודת זמן כזאת שכל צנרת חדשה שמורכבת, חייבת לעמוד בסטנדרטים כאלה שיאפשרו את תיקונה בעתיד באמצעות טכניקה זו. ואף על פי כן, כבר היום ניתן לבצע תיקונים של צנרת קיימת מבלי לגרום להרס סביבתי באמצעות טכניקות שאותן ניתן להתאים גם לצנרת רגילה וסטנדרטית.

אחת הדוגמאות הקלאסיות לביצוע תיקון צנרת ללא הרס ושגם קל יותר להבין אותה, היא הדוגמא של השחלת שרוול פנימי שיאטום את דופן הצנרת התקולה מבפנים. נסו לדמיין צינור מים ובו סדק קטן דרכו דולפים המים ומתפשטים במרחב. אפשרות אחת היא לחשוף את הצנרת תוך גרימת הרס היקפי נרחב והחלפת החלק התקול בצנרת. אפשרות אחרת היא השחלת שרוול מיוחד ייצמד לדופן הפנימית של הצינור ולמעשה ייצור חלל מבודד חדש שדרכו ניתן יהיה להזרים את המים. הצינור המקורי יספק תמיכה היקפים לשרוול החדש והשרוול עצמו יהפוך לנתיב דרכו זורמים המים בתוך הצנרת.

תיקון צנרת ללא הרס באמצעות השחלת שרוול היא דוגמא אחת מיני טכניקות רבות בהן ניתן להשתמש היום. טכניקות אלה זמינות הרבה יותר עבור קווי מים ראשיים, בהם רמת היעילות של סוג תיקון זה היא גבוהה לאין שיעור מאשר שיטת התיקון המסורתית הכרוכה בהרס היקפי נרחב. יחד עם זאת, אפשרות זו זמינה גם עבור תיקון של צנרת ביתית פשוטה. במקרים בהם לא ניתן להיעזר בטכניקות תיקון צנרת מבפנים, אין כל ברירה אלא לחשוף את הצנרת ולבצע תיקון נקודתי באזור התקלה. יחד עם זאת, גם במקרים אלה ניתן להיעזר היום בטכנולוגיות חכמות לאיתור נזילות, על מנת למקד את ההרס בצורה מקסימלית, לעיתים ברמה של ביצוע שבר נקודתי בקיר או בהרמה של אריח אחד בלבד וביצוע התיקון במהירות וללא הרס נרחב.

מי מבצע את סוג התיקון החדש הזה?

בהמשך למה שאמרנו קודם לכן, חשוב להבין שהתחום של תיקון צנרת ללא הרס מתייחס היום הן לטכניקות התיקון הפנימיות, שמאפשרות ביצוע של התיקון ללא הרס היקפי כלל והן לטכנולוגיות איתור נזילות ותיקון נקודתי של נזילות כאלה באמצעים טכנולוגיים המאפשרים את ביצוע התיקון בכפוף להרס מאוד מוגבל ונקודתי. בשני המקרים, לצורך ביצוע התיקון נדרש גורם מקצועי המתמחה ספציפית בפתרונות הטכנולוגיים הקיימים היום בתחום זה וחברת דן ביוב היא אחת החברות המובילות בישראל בתחום זה. לחברה צוות מקצועי מיומן שעבר הכשרות מקצועיות יסודיות סביב טכניקות התיקון החדשות, המאפשרות תיקון צנרת ללא הרס כלל וכן טכניקות צילום צנרת ואיתור נזילות באמצעים טכנולוגיים המאפשרים למזער את היקף ההרס, אם הרס כזה אכן הכרחי. בדן ביוב מיושמות שורה של טכנולוגיות חדישות על פי סטנדרטים גבוהים מאוד של רמת ביצוע ורמת שירות וכן מוענקת אחריות מלאה גם לחומרים וגם לעבודה, עבור כל פרויקט, הן בקווים ראשיים והן בקווים ביתיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!