שאיבת ביוב – מתי נדרשת, איך מתבצעת ושיטות מובילות

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

שאיבת ביוב נועדה לפנות פסולת ביוב אל אתרי פינוי המיועדים לכך. אותה פסולת ביוב יכולה להיווצר בשל בעיה מסוימת במערכת הביוב (כמו במקרה של הצפה) או כתהליך שגרתי שנדרש לפינוי בורות ביוב כאלו ואחרים.

על מנת לדעת קצת יותר לעומק מתי נדרשת שאיבת ביוב ואיך היא מתבצעת בפועל, כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות.

 

מתי צריך לבצע שאיבת ביוב?

מי ביוב מיועדים לזרום בצנרת הביוב לכיוון מערכת מאספת גדולה יותר (של הרשות המקומית) או להיאגר במיכלים שונים על מנת למנוע את הגעתם למרכזי הטיפול הרגילים (כמו במקרה של שומנים או חומרים בעיתיים אחרים שמוזרמים בהם).

 

מתי צריך לשאוב את מי הביוב? שאיבת ביוב נדרשת במספר מקרים נפוצים:

  • כשיש הצפה בבית או בחצר – הצפה בבית וסביבתו יכולה להיגרם עקב מספר מצבים לא נעימים, כגון סתימת צינורות ביוב שלא טופלה בזמן או פיצוץ בצנרת המים. מעבר לעובדה שמדובר בסכנה מיידית של ממש (החלקה, התחשמלות), המים הללו גם מזוהמים ולכן יש לסלקם במהירות האפשרית.
  • כשמערכת הביוב נסתמה וצריך לפתוח את הסתימה – אם עדיין אין הצפה אך ישנם תסמינים שיכולים להעיד על חסימה משמעותית בצינורות שבהמשך יתבטאו בהצפת ביוב, יש לפנות אל אנשי המקצוע. תסמינים אלו כוללים ירידת מים איטית בפתחי הביוב וריחות רעים של ביוב במבנה. שאיבת ביוב תאפשר לפתוח את הסתימה, תוך ניקוי פסולת ולכלוך שהצטברו בביוב.
  • שאיבת בור ביוב – פעולת שאיבת ביוב היא דבר הכרחי גם עבור שוחות ביוב, בורות רקב, בורות ספיגה, בורות שומן וכו'. את הבורות האלה יש לשאוב מעת לעת, על מנת שלא יעלו על גדותיהם. לאחר הפעולה מועברים מי הביוב הללו למרכזי פינוי שמתאימים לסוג מי הביוב שנשאבו.
  • שאיבות נוספות – עוד סוגי שאיבות ביוב הכרחיים הם של שירותים כימיים, מערכות ביוב בתהליכי ייצור תעשייתיים ועוד.

צריכים שאיבה? כדאי לנסות את ביובית בזול – https://biobit4all.co.il

כיצד ניתן לבצע שאיבות ביוב?

אם שאלתם את עצמכם איך שואבים ביוב, הרי שכדאי לכם מאוד להכיר את מה שנקרא ביובית. זהו כלי רכב (משאית או רכב מסחרי קטן יותר) שבאמצעותו ניתן לבצע שאיבת ביוב בצורה מהירה ויעילה.

הביובית נושאת על גבה מיכל אליו מתנקזים מי הביוב שנשאבים. היא כוללת משאבה רבת עוצמה ומערכת שלמה של צינורות וראשי צינור שמתאימים לכל פעולה. ניתן לחלק את הביוביות למספר סוגים עיקריים:

  • ביובית גדולה –זוהי ביובית משאית עם מיכל גדול שמתאימה לביצוע שאיבות ביוב רחבות היקף.
  • ביובית בינונית – ביובית זו ניצבת על גבי רכב מסחרי קטן יותר והיא מתאימה לביצוע שאיבות בסדר גודל בינוני.
  • ביובית נמוכה / קטנה – זוהי ביובית קטנה וקומפקטית במיוחד, שמסוגלת להגיע גם למקומות נמוכים ושאינם נגישים דוגמת חניונים.
  • משאבות ניידות – מתאימות לביצוע שאיבת ביוב בתוך מבנים, דירות מגורים, מקלטים, מרתפים ופירי מעליות.

 

שאיבת ביוב באמצעות ביובית – כמה זה אמור לעלות?

מחיר שאיבת ביוב תלוי בהיקף העבודה, מורכבותה, תנאי השטח וסוג הביובית הנדרש למשימה. העבודה צריכה להתבצע על ידי קבלן ביוב ולא אינסטלטור רגיל, כך שיש לקחת בחשבון שהמחיר יהיה גבוה יותר מאשר טיפול בבעיית ביוב פשוטה יותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!