צנרת ביוב חיצונית

שירותי ביוב זה לא משחק!
אל תתפשרו על אנשי מקצוע זולים בלי ניסיון ותעודות!

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות במיוחד השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

צנרת ביוב חיצונית

זאת ממש לא האופציה הטובה ביותר וזאת בטח לא בחירת ברירת המחדל, אבל לעיתים אין ברירה אלא להעביר אותה בחוץ, על פני השטח – צנרת הביוב כמובן. צנרת ביוב חיצונית היא תופעה שהייתה בעבר די נפוצה ובמבנים מיושנים במיוחד, ניתן למצוא עד היום צינורות ביוב חיצוניים העוברים על פני חזית המבנה. יחד עם זאת, היום מדובר כבר בפרקטיקה נדירה מאוד ובמקרים רבים גם אסורה על פי חוק, למעט מקרים ספציפיים בהם אין כל היתכנות להעברת הצנרת בתוך תוואי הקרקע. אז באילו מקרים נדרשת צנרת ביוב חיצונית? מה ההשלכות של התקנת הצנרת במרחב החוץ של המבנה? האם זה בכלל מותר והאם נדרש אישור להעברת הצנרת במרחב החוץ? על שאלות אלה ועוד, עונים לכם בשורות הבאות המקצוענים של חברת דן ביוב, המציעה את כל סוגי השירותים עבור מערכות וצנרת ביוב.

צנרת ביוב חיצונית

באילו מקרים נדרשת צנרת ביוב חיצונית?

ובכן, קשה לחשוב על מצב בו לגמרי בלתי אפשרי להעביר צנרת ביוב בתוך הקרקע או בתוך כל מכלול בנוי אחר שמסתיר את הצנרת ולא חושף אותה בכל הדרה כלפי חוץ. למעשה, רובם המכריע של המקרים בהם צנרת הביוב עוברת מעל פני השטח ולא בתוכו הם מקרים של מבנים מיושנים שבהם מלכתחילה תוכנן המבנה בצורה כזאת שצנרת הביוב תעבור מעל פני השטח כשהאופציה הזאת הייתה עדיין מקובלת והייתה גם מותרת על פי חוק. היום הדברים שונים לגמרי והאופציה הזאת היא לחלוטין בלתי חוקית, אלא אם כן ניתן לכך אישור מראש על ידי רשויות התכנון הרלוונטיות. אחרי שאמרנו את זה, ישנם מקרים בהם, בשל תכנון לקוי או בשל חסמים אובייקטיביים בשטח, העלות של העברת צנרת ביוב בתוך הקרקע היא פשוט לא סבירה ובמקרים נדירים אלה מתאפשרת העברת הצנרת מעל פני השטח. מקרים אלה אינם אופייניים במיוחד למגזר הפרטי והם שכיחים יותר בתעשייה. בכל מקרה, בכדי להוביל צנרת ביוב חיצונית יש לקבל היתר בניה מיוחד מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה, שכן גם מדובר במהלך חריג וגם מדובר ברכיב שעובר ברשות הרבים וחשוף לעיני כל, ולכן דורש היתר בניה.

האם יש השלכות להתקנת הצנרת במרחב החוץ?

צנרת ביוב חיצונית הוא מראה שאפשר למצוא היום בעיקר בבניינים משותפים ישנים. בבניינים אלה ניתן למצוא צינור ביוב שעובר על פני אחת מחזיתות הבניין ומיועד למעשה לחבר את כל הדירות למערכת ביוב אחת ואחידה. בבניינים אלה, צנרת הביוב של כל דירה עוברת בתוך הדירה מתחת לריצוף בכל דירה, אלא שהצינור המרכזי שמחבר את כלל הדירות, עובר על פני הקיר החיצוני של המבנה במקום בתוך הקיר, כפי שנעשה היום. לצורה כזאת של העברת הצנרת במרחב החוץ יש בהחלט השלכות. צנרת חשופה תהיה תמיד פגיעה יותר לפגעי מזג האוויר. רוחות חזקות, קרינת שמש ישירה, קור מקפיא וכן הלאה – כל אלה לא יכולים לפגוע בצנרת לכשעצמם, אבל הם בהחלט יוצרים תהליך מואץ של שחיקה שבעקבותיו מתעוררות בעיות רבות של איטום, סדקים ושברים בצנרת. במצב זה, יכול הצינור החיצוני להפוך למפגע סביבתי שמפיץ ריחות לא נעימים בכל רחבי האזור.

האם הפתרון הזה מתאים לכם?

כדי להחליט האם צנרת ביוב חיצונית היא אופציה שיכולה להתאים לכם, חשוב להתייעץ עם גורם מקצועי המתמחה בעולם האינסטלציה ויודע לספר לכם לא רק על ההיבטים המקצועיים של אופציה זו, אלא גם על ההיבטים הרגולטוריים והמשמעויות בבחירה בה. גורם מקצועי כזה יוכל גם להציע לכם אלטרנטיבות ראויות יותר, לרבות העברת צנרת בתוך תעלה ייעודית בתוך המבנה, ממש כפי שמעבירים צנרת מזגן בתעלות גבס על גבי תקרת הבית. צנרת ביוב חיצונית היא לחלוטין לא אופציה רצויה ואם יש לכם חשש שאין ברירה אחרת, איש מקצוע מתאים יוכל לתת לכם את התשובה הסופית וגם לסייע לכם עם הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

חברת דן ביוב היא אחת מהחברות המובילות בישראל בתחום הביוב ובין היתר מציעה גם את כל סוגי שירותי התכנון, ההתקנה, התיקון והחידוש של צנרת ביוב חיצונית. כמו כן, יכולה דן ביוב להציע לכם אלטרנטיבות שיאפשרו לכם להכניס את הצנרת אל תוך מרחב סגור ולפתור לעצמכם לא מעט בעיות בעתיד.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת 2 הצעות מחיר משתלמות השאירו פרטים בטופס או התקשרו!

water
התפקיד המכריע של שיקום שפכים בשיקום מאגרים

מחסור במים הוא נושא קריטי איתו מתמודדות מדינות רבות בעולם, כולל ישראל. כמדינה הידועה באקלים הצחיח שלה, ישראל נמצאת בחזית הפתרונות החדשניים להתמודדות עם בעיה זו. פתרון אחד כזה הוא שיקום שפכים, שלו תפקיד מכריע בשיקום ומילוי מאגרי מים.

שיפוצים
המדריך השלם להחלפת צנרת הביוב

היציאה לשיפוצים בבית היא מסע הכולל שינוי חללי מגורים כדי לענות על צרכים מתפתחים והעדפות עיצוביות. בין שלל השיקולים, אחד מהיבטים שלעתים קרובות מתעלמים ממנו הוא בריאות מערכת הביוב של הבית. אמנם זה לא הנושא הזוהר ביותר, אך טיפול בהחלפת צנרת ביוב במהלך שיפוצים הוא שלב מכריע בהבטחת אורך החיים והפונקציונליות של הבית, בטח ובטח אם כבר קיימות בעיות בביוב.

שיפוצים
המדריך למשפץ הירושלמי – מה אתם חייבים לדעת על אבן הבניה של העיר

חדשים בתחום השיפוצים בעיר ירושלים? יש דבר אותו כל אדם במדינה יודע – בעיר ירושלים בונים עם אבן ירושלמית, האם יש לכם ניסיון בעבודה עם האבן? האם אתם מכירים את ההיסטוריה שלה ואת השימוש בה? אם לא, וגם אם כן, הכנו לכם מדריך קצר וקולע עם כל מה שאתם צריכים לדעת על האבן הכי מפורסמת העיר הבירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!